Jesteś teraz: nawiabiznesart.pl > Biznes "złota rączka" > Rysunek

Wprowadzanie nowych produktów podstawą konkurencyjności

Rozwój przedsiębiorstwa w przypadku spadku konkurencyjności można wzmóc poprzez wprowadzenie nowych wyrobów, odmiennych niż dotychczasowe, oraz sprzedaży ich na nowych rynkach. Poprzedzone musi to być z badaniem rynku towarów sprzedawanych przez firmy konkurencyjne. Ważna jest dywersyfikacja produkcji, która polega na wprowadzeniu nowych wyrobów oraz stosowaniu przy ich wytwarzaniu nowych, lepszych technologii. Firmy produkujące nowe lub unowocześnione produkty na nowe rynki mogą osiągnąć szybszy rozwój. Takie działanie determinuje nowe technologie, nowe kwalifikacje i nowe metody działań.  Innowacje produktowe zazwyczaj sprawiają, że firmy szybciej i dynamiczniej się rozwijają co przyczynia się w krótkim czasie do osiągania wyższych zysków i podniesienia konkurencyjności towarów. Nowe produkty nie muszą wcale być pionierskie lecz wystarczy ich drobna modyfikacja i odpowiedni sposób reklamy. Innowacją mogą być rzecz jasna objęte także usługi.

Zostaw komentarz

Musisz być zalogowany, żeby zostawić komentarz.