Jesteś teraz: nawiabiznesart.pl > Biznes > Księgowość w małej firmie

Urząd skarbowy

Jak wiadomo przy zakładaniu swojej pierwszej firmy jest do załatwienia sporo spraw papierkowych. Między innymi musimy złożyć papier EDG-1. Jest on najważniejszy. Oczywiście wszystkie formalności załatwimy w jednym okienku. Będzie nam potrzebny głównie nasz dowód osobisty. Tam na miejscu wypiszemy odpowiedni papier. Musimy również założyć swoje konto firmowe. Najlepiej by było ono w pełni darmowe i miało jak najwięcej swobody. Bowiem nie możemy dopłacać. Jeśli nie będziemy zarabiać zbyt dużo na samym początku, to nie będziemy chociaż obciążeni kosztami prowadzenia naszego konta. Jeśli zdecydujemy się na inną formę opodatkowania niż zasady ogólne, musimy zawiadomić o tym urząd skarbowy. Oświadczenie na ten temat składamy osobiście lub pocztą. Najważniejszą rzeczą o jakiej musimy w takim wypadku pamiętać, jest to iż musimy złożyć papiery przed uzyskaniem pierwszego dochodu, ponieważ w innym przypadku urząd narzuci nam automatycznie zasady ogólne, które niekoniecznie mogą nam odpowiadać. Bowiem staramy się je zmienić. Jakie dokumenty będą nam tutaj potrzebne? Oczywiście kopie zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, bo bez tego ani rusz, zaświadczenie o nadaniu numeru REGON, umowy rachunku bankowego, dowodu osobistego, dokumentów potwierdzających uprawnienie do korzystania z lokalu lub nieruchomości, w którym znajduje się siedziba firmy. Jeśli chcemy już zmieniać formę opodatkowania, musimy działać praktycznie natychmiastowo oraz dopilnować by wszystkie dokumenty się zgadzały.

Zostaw komentarz

Musisz być zalogowany, żeby zostawić komentarz.