Jesteś teraz: nawiabiznesart.pl > Kredyty > Formy udzielanych kredytów

Jak postępować gdy odchodzi pracownik?

Pracownicy odchodzą z róznych przyczyn, np. lepsza praca, emerytura czy zwolnienie.

Z jakichkolwiek powodów następuje odejście pracownika, dobre przygotowanie oznacza łatwiejszy okres przejściowy i szybsze przygotowanie nowego pracownika. Odejście współpracownika może być traumatyczne dla kolegów z pracy. Można zaprosić ich  spotkanie i wyjaśnić wszelkie wątpliwości przy powstaniu takiej sytuacji. Należy podjąć i przedstawić działania w celu zakończenia rozpoczętych prac oraz przekazać wiedzę niezbędną do realizacji projektów.  Należy zawsze  przeprowadzić z pracownikiem rozmowę na koniec. Z takiej rozmowy można uzyskać bardzo dużo informacji dotyczącej pracy i współpracy w firmie. Nie należy zapomnieć też, aby odchodzący pracownik rozliczył się kompletnie z firmą. Wskazane jest przygotowanie sobie wcześniej elementów, z których mamy go rozliczyć. Najważniejsza jest cała dokumentacja, włącznie z książkami telefonicznymi, jak również firmowe klucze, przepustki i identyfikatory lub inne rzeczy. Należy też pamiętać o ochronie danych osobowych, usunięcia tych danych z chwilą zwolnienia pracownika. W przypadku gdy pracował on w systemach komputerowych należy usunąć jego konta lub zablokować do nich dostęp, zwłaszcza jeżeli jest możliwość logowania przez internet.

Zostaw komentarz

Musisz być zalogowany, żeby zostawić komentarz.